All the single ladies...


Oh no. Ett sms gick runt här nu om att det blir filmvisning ikväll klockan nio. Pan's Labyrinth. Som i och för sig säkert är väldigt bra, och jag som har världens största crush på spanska språket njuter ju alltid av att se spanska filmer. Men jag tänkte inte gå- vi firade en killes födelsedag igår kväll och det blev ganska sent, och ikväll borde jag verkligen stanna inne och jobba. Börjar redan känna examensstressen här, och det är illa det! Men så berättar en av mina bästa kompisar att hon bjudit dit sin nya pojkvän, som jag ännu inte träffat. Och givetvis måste jag gå då! Jag vill ju absolut träffa honom! Jaja, det är väl ett bra tillfälle för mig att träna upp min urusla spontanitet... Försöka se det positiva i möjligheten som bjuds här. Inte hänga upp mig på att det inte passade vackert in i min lilla välplanerade ram.

Förresten börjar jag bli aningens tokig på att precis alla runtomkring mig har gått och blivit par. Den här tjejkompisen som nu har ny pojkvän var nog min sista nära vän som också var singel. Härligt för mig. Det är ju underbart att se kompisarna lyckligt förälskade, men samtidigt svider det lite varenda gång man inser att det där saknas i ens eget liv. Och att det inte är så enkelt att få det, bara för att man vill ha det.

Kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0