Duktighet

Biblioteket var lika skräckinjagande som vanligt- folk jobbar så otäckt hårt där inne! Och jag kände mig väl måttligt flitig och motiverad i början. Funderade på att gå hem redan efter två timmar. Men så plötsligt kom det där pluggruset över mig, när jag kände att jag lärde mig något och att jag absolut inte kunde lägga ifrån mig. Så en och en halv timme till flög förbi, och jag kände mig hyfsat stolt när jag till slut lämnade pluggsalen. Bra insats.

Men. Big but. Jag är en sån tjej som ibland behöver påminna sig själv om att man inte måste prestera eller jobba flitigt alla gånger för att "få lov" att känna sig stolt och nöjd. Dagen kan vara bra och man kan vara lika värdefull om man stornjutit en hel söndag genom att unna sig en slappardag i myskläder framför tv:n. Jag känner att det är viktigt att betona. Nu följer flera veckors revision-plugg för min del, så om jag inte ser till att detta är tydligt inpräntat och förstått så blir det en väldigt jobbig period...

Kramar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0